5 potraw po porodzie (i chwilę przed sushi:)
12.jpg


Przed porodem rzadko myślimy, o tym na co będziemy miały ochotę po tym,

jak mały człowiek pojawi się na tym świecie. Tyle rzeczy jest na głowie, że ciężko myśleć o jedzeniu.  


Za to, z własnego doświadczenia wiemy, często po samej akcji porodowej, jest to jedyne o czym się myśli. Jedzenie, dajcie mi jedzenie! Szczególnie jeżeli w grę wchodziło kilka godzin ciężkiej pracy wypychania małego człowieka na planetę ziemię. Po co warto sięgnąć zaraz po porodzie? Poniżej krótki przewodnik.

  1. Zupa. Najlepiej warzywna, ciepła i z dużą ilością warzyw. Po porodzie potrzebujesz się nawadniać i uzupełnić elektrolity. Rosół, albo wegański rosół to bardzo dobry pomysł.
  2. Daktyle. Gdzie się podziały moje daktyle? No właśnie. Warto włożyć kilka daktyli do torby porodowej Bagic przed wyjściem do szpitala. Badanie opublikowane w kwietniu 2007 roku w Shiraz Medical Journal udowodniło, że daktyle mogą wpłynąć na zmniejszenie krwotoku po porodzie. Są bogate w wapń, bardzo potrzebny związek dla mam noworodków. Szczególnie tych, które zdecydują się karmić piersią. Do tego daktyle świetnie smakują!
  3. Owsianka z owocami, bo ma dużo błonnika, a ten pomaga w wypróżnianiu się - pierwsza wizyta w toalecie po porodzie drogami natury często jest bolesna. Dlatego warto jeść rzeczy, które mogą choć trochę pomóc.
  4. Tłusta ryba, ziarna chia i wszystko co ma dużo DHA i kwasów Omega 3. Bo są ważne dla Ciebie i dla prawidłowego rozwoju maluszka.
  5. To na co masz ochotę. Tak naprawdę po porodzie mama może jeść wszystko na co ma ochotę (o ile nie ma poważnych alergii), bo najważniejsze jest by dobrze się czuć. Psychicznie i fizycznie. Reszta się sama powoli ułoży.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl